LOADING CLOSE

انتشار اولین مقاله از سلسله مقالات کاربردی سازی علوم انسانی

احمد پورقاسم
کاربردی سازی علوم انسانی

انتشار اولین مقاله از سلسله مقالات کاربردی سازی علوم انسانی

کاربردی سازی علوم‌انسانی با تحول در روش آموزش

اگر کسی می‌گوید که من می‌توانم کاری را انجام دهم؛ بهترین قدم این است که تمام زوایا و جوانب را مدنظر قرار بگیرد. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که این جمله، سرلوحه و الگوی گروه روش تدریس قرار گرفته است.

اولین مقاله در بخش کاربردی سازی به قلم دکتر احمد پورقاسم، در اختیار دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان حوزه روش تدریس در سایت قرار گرفت.

در این مقاله، وضع موجود تدریس و تولید علم مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس این مقاله، می‌توان یکی از دلایل ناکارآمدی روش تدریس و تولید علم در برخی دانشگاه‌ها را موضوع ارزش‌گذاری بر مبنای نمره در نظر گرفت. این معضلی است که دانشجو به امید کسب نمره مقبول، فقط برای امتحانات نگاهی به جزوات و کتب خود کند در حالیه که ممکن است سؤالات فراوانی در ذهن وی شکل‌گرفته باشد اما باتوجه‌به نوع تدریس استاد به جوابی نرسیده و یا اینکه پس از مدتی پیگیری، خسته شده و آن را رها کرده است.

این مقاله به مقایسه این روش تدریس و تولید علم با نمونه‌های موفق صورت می‌گیرد. دانشگاه واندربیلت یکی از این نمونه‌هاست که برای اساتیدی که علاقه‌مند تدریس علوم‌انسانی هستند، دوره‌هایی در ارتباط با چگونگی روش تدریس در علوم‌انسانی برگزار می‌کند. این دانشگاه هشت شیوه تدریس را در صدر کار خود قرار داده است که در مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. تاکید این مقاله بر روش تدریس و تولید علم در علوم‌انسانی بوده که در ایران چندان مورد استقبال و جدیت قرار نگرفته است و هدف  این نگاشته بررسی وضع مطلوب می‌باشد.

مقاله ” کاربردی سازی علوم انسانی با تحول در روش آموزش ” را به قلم دکتر احمد پورقاسم مطالعه نمایید.

نویسنده خبر : محمد حسین شربتی

دیدگاهتان را بنویسید